IML Chantonnay – Vooraf

Op het welbekende forum had Tina een tijdje geleden een oproepje geplaatst. Ze wilde graag naar Chantonnay om daar deel te nemen aan de 4daagse IML-tocht. Bij mij stond Frankrijk ook op het to-do lijstje dus ik besloot mee te gaan. Uiteindelijk sloot Jos zich ook bij ons aan en gingen we met drietjes.

Op het net vond ik een heel leuk huis, lekker groot en lekker goedkoop. Er was plek voor 9 personen, maar omdat niemand zich verder aandiende hadden we allemaal een eigen slaapkamer. Wat een luxe!

01We zijn op mijn 30e verjaardag, 11 mei vertrokken naar Frankrijk vanaf Zeeland. Een dagje eerder was ik al richting Zeeland gereden om daar een paar caches te doen. Ik had er nog nooit 1 in Zeeland gevonden namelijk. Jos liet ons de omgeving zien in zijn mooie oude Simca en na een goede nachtrust konden we mooi vroeg vertrekken.

02De reis liep voorspoedig en voor in de avond waren we over. In het huis stond een welkomstpakket klaar met regionale producten zoals rosé, brioche, witte bonen en paté. Het was een mooi,  groot huis met een prachtig uitzicht op de mooie kerk.

FOTO’S VOORAF

03We hadden 2 dagen over en 1 van mijn wensen was toch wel een dagje richting de kust. Dat vonden Jos en Tina een prima plan en zodoende besloten we naar Sables d’Olonne te gaan. Hier hebben we heerlijk door de oceaan gelopen, genoten van het uitzicht en het vakantiegevoel en nog wat geocaches opgepikt. We zijn met een pontje naar de overkant van het kanaaltje geweest en ook daar werden nog wat bijzondere plekjes bekeken dankzij de caches die er lagen. Zo hebben we onder andere een kerk van binnen bekeken en een oude toren beklommen.

04Op de terugweg zijn we een eind langs de kust gereden en, ook weer via geocaches naar het huis teruggegaan.
Het was een erg warme maar geweldige dag. Helaas heeft de zon zo hard geschenen dat mijn armen, benen en voeten nogal verbrand waren!

FOTO’S SABLES D’OLONNE

051 van Tina’s wensen was een kasteeltje bezoeken. We besloten daarom de volgende dag naar Chateau d’Apremont te gaan. Voor slechts 3 euro mochten we het terrein op en konden we een kapel, 2 torens, de tuin, een voorraadkelder en een paardengang bekijken. Superleuk!
Ook hier lag een geocache, waardoor we ook de buitenkant hebben bewonderd. Ook nu hebben we op de terugweg wat geocaches bezocht waardoor we weer op erg leuke plekjes kwamen zoals de 2 menhirs die in de omgeving lagen.

06Maar we konden vandaag ook inschrijven voor de wandeltocht in Chantonnay dus dat hebben we ook maar even geregeld. Belangrijk was dat je deze 4daagse je eigen beker meenam voor het drinken onderweg, en omdat ik die vergeten was heb ik er maar eentje gekocht. Meteen een leuk souvenir!